Market Review 02 febuari 2016

TOP PICK MINGGU INI

Pilihan minggu ini adalah berdasarkan trend yang terbentuk dari bulan lepas iaitu januari. Kelihatan berberapa pair utama telah pun reversal(bertukar trend asal). Berberapa pair yang kelihatan jelas arah pergerakan menjadi pilihan admin dan analisa dikongsikan seperti di bawah.

Tools utama dalam analisis ini adalah fibonacci dan S&R. Timeframe rujukan adalah Daily dan H4 untuk entry point. Penggunaan indikator pula adalah EMA20. Selebihnya adalah merujuk kepada price action pada key S&R sahaja

Untuk belajar lukis S&R sila klik sini dan untuk belajar lukis fibonacci retracement sila klik sini.

AUDUSD REVIEW

AUDUSD_Daily

 

AUDUSD telah breakout key level 0.7045 dan kelihatan seakan hendak retest level ini semula. Key level ini adalah asalnya resistance price dan sekarang menjadi support price untuk panduan buy(RBS). Trade plan adalah buy dan menanti confirmation jika price rejected pada key level ini(0.7045). Stoploss berada di bawah key level ini atau harga terendah pada hari ini.

GBPUSD REVIEW

GBPUSDfDaily

 

GBPUSD kemarin(isnin) telah break key resistance 1.4355 dan hari ini kelihatan seakan hendak membuat retest pada broken resistance tersebut. Jika price rejected pada RBS 1.4355 ini, maka entry buy boleh dibuat. Target profit di sekitar 1.4500. Stoploss pula di bawah harga terendah hari ini. Sila rujuk candle TF D1.

MUAT TURUN PERCUMA EBOOK ADVANCE KLIK SINI

EURJPY REVIEW

EURJPY_Weekly

EURJPY_Daily

EURJPY dijangka akan terus bullish minggu ini berdasarkan sentimen/trend minggu lepas. Key level 129.70 menjadi panduan untuk buy jika price retest key level ini dan rejected. Target profit adalah di sekitar 132.600 dan 134.500. Stoploss adalah pada lowest price hari ini berdasarkan candle daily.

USDJPY REVIEW

USDJPY_Daily

USDJPY lebih kurang sama trend dengan EURJPY dan kemungkinan akan mempunyai pergerakan yang juga hampir sama iaitu jika USDJPY mula untuk trending, maka EURJPY juga akan bergerak seiring. Entry point adalah pada price yang ditanda sebagai support 1 dan support 2(salah satu dari level ini jika berlaku rejection). Target profit adalah pada 121.690 atau 122.78. Stoploss di bawah swing low rejection tersebut.

-ADMIN-

Kesemua analisis ini adalah berdasarkan teknik Fibonacci S&R. Sila ke sini untuk belajar lebih lanjut.

Comments