REALITI PASARAN BERBEZA DARI APA YANG ANDA PELAJARI!

REALITI PASARAN BERBEZA DARI APA YANG ANDA PELAJARI!

Sesuatu setup itu adalah berdasarkan kekuatan buy dan sell lepas(historical) yang boleh dijejak melalui candlestick. Candlestick adalah umpama ‘produk’ kepada buy dan sell. Jika anda pernah pelajari candlestick pattern seperti HAMMER, PIN BAR, SHOOTING STAR, DOJI, ENGULFING.. Di sini anda akan pelajari lebih baik dari itu.

Kita belajar mengenai candlestick pattern sebagai entry signal namun apa yang berlaku pada realiti adalah trade selalu terlewat dari yang sepatutnya. Hasilnya, apabila buy, price turun. Apabila sell pula, price naik.

Bila letak Stoploss, price hit stoploss dahulu kemudian barulah bergerak ke trend yang asalnya. Bila tak letak stoploss pula ia reversal hingga akaun margin call!

Pada waktu entry dibuat, ia mungkin entry yang sudah terlewat.

Biasa mengalami masalah di atas? Pernahkah anda dengar atau terbaca mengenai ‘market manipulation’? Market manipulation adalah bertujuan untuk membuatkan trader kerugian. Apa yang kita pelajari sebelum ini mungkin sudah tidak berapa releven dengan market sekarang disebabkan oleh hal ini.

Berikut apa yang kita diajarkan mengenai candlestick…

Realiti yang berlaku;

Apabila kerugian trader adalah keuntungan bagi trader lainnya, maka tidak hairanlah berlakunya manipulasi dalam pasaran, iaitu untuk merugikan anda dan menguntungkan bagi pihak lainnya.

Manipulasi pasaran

Manipulasi pasaran memang wujud! …dan ia dilakukan oleh bank-bank gergasi dunia. Mungkin bagi anda yang was-was mengenai hal ini akan mengatakan sesuatu pihak disalahkan kerana kesalahan diri sendiri tapi fikirkan mengenai artikel di bawah;

Sumber: https://www.bloomberg.com/view/articles/2014-11-12/banks-manipulated-foreign-exchange-in-ways-you-can-t-teach

Dalam artikel tersebut ada menyebutkan 6 bank terbesar di dunia telah disaman kerana melakukan aktiviti berkenaan.

Jika ini berlaku, tidak hairanlah 95% trader adalah gagal dan kekal gagal. Bukan sahaja disebabkan oleh diri sendiri tetapi juga oleh orang lain.

Anda masih struggle dengan teknik yang anda gunakan? Mungkin sudah tiba masanya anda mengubah teknik tersebut!

TEKNIK SCALPING ULTIMATE!

Melalui teknik ini anda tidak lagi perlu gunakan kaedah lama untuk kenal-pasti peluang buy dan sell. Apa yang pasti adalah anda akan pelajari cara-cara entry terbaik dalam keadaan semasa sesuatu pair tanpa mengunakan apa-apa indikator tambahan.

Satu-satunya indikator yang anda gunakan adalah candlestick itu sendiri. Adapun tambahan lain adalah tools seperti box dan garisan mendatar untuk membuat marking. Itu sahaja.

Melalui teknik ini anda akan pelajari bagaimana untuk scalping pada awal reversal dan juga scalping pada continuation trend. Melalui teknik ini juga anda boleh memilih untuk scalping pada nilai pips kecil mahupun exit pada nilai pips lebih besar(swing trading).!

Lihat contoh trading saya.

Apa yang anda dapat perhatikan dari foto di atas? Melalui teknik yang kami ajarkan, anda boleh memasuki reversal trend lebih awal dan anda juga boleh memasuki pada continuation trend pada waktu lebih tepat malah lebih awal sebelum candlestick itu terbentuk lagi.

Perhatikan gambar di bawah, ia telah siap sebagai satu candle dan trader lain melihat ia sebagai candle signal. Tetapi entry sebenarnya boleh dibuat lebih awal lagi.

Apa yang sebenarnya anda boleh manfaatkan adalah…

Lihat apa yang berlaku sebelum candle itu siap, entry lebih awal telah dibuat. 2 Entry dibuka, satu akan close sebagai scalping, dan satu lagi sebagai swing trading iaitu untuk target ratusan pips namun dengan cara selamat iaitu breakeven(ubah SL ke entry price).

Jika trade ini gagal, tiada kerugian yang akan dialami. Best kan?

Antara topik penting untuk anda.

BAHAGIAN 1 – ASAS

1. Candlestick trade setup
2. Membuat marking candle

BAHAGIAN 2 – ENTRY

1. Jenis entry point
2. Daily candle retracement untuk Buy lowest, Sell highest(entry awal sebelum reversal candle berlaku)
3. High probability dan Low probability setup

BAHAGIAN 3

1. Entry layer
2. Psikologi – Kenapa trader boleh menjana wang dan kenapa trader tidak menjana wang

Sertai sekarang!

 

Comments