SCALPING GUNA WARNA HIJAU DAN MERAH

Assalamualaikum wbt dan Salam sejahtera semua pembaca blog ini!

Hari ni nak tulis sikit mengenai satu kaedah scalping yang diberikan percuma di sini. Teknik saya panggil sebagai AO Scalping atau Awesome Scalping.

Teknik ini tidak menggunakan kaedah rumit analisa teknik kecuali mengikuti 1 rule mudah sahaja. Nak tahu apa rule itu? Ok teruskan bacaan anda kerana apa yang anda bakal ketahui sebentar lagi mungkin akan buatkan anda terkejut! hehehe… 🙂

Okeylah, peraturan mudah ini adalah……hijau buy, merah sell…

Okey saya ulang, HIJAU BUY, SELL MERAH..

Nampak mudah kan? ok mari lihat gambar di bawah untuk lebih jelas.

Disebabkan AO ini adalah oscillator yang dibahagi antara 0.00, oleh itu hijau di atas 0.00 adalah buy dan di bawah 0.00 adalah sell. Dalam keadaan tertentu, sell di atas 0.00 juga adalah valid begitu juga buy di bawah 0.00 juga valid.. Namun ia tidak digalakkan. 🙂

Cukup untuk ini, sekarang mari lihat berberapa attachment live trade yang saya rekodkan.

Note : untuk supporting analysis, anda boleh gunakan indikator tambahan lain seperti fractal, EMA8 dan trendline.. Ingat, cuma supporting, bukan everything. Maksudnya, tiada pun tidak apa. 

Timeframe yang sesuai : 1H ataupun H4
Pair : major pair(AU,EU,GU,EJ,GJ,UJ,EG)
TP @ Exit trade : scalping 10 pips, 20 pips atau exit berdasarkan rule SNR. Cara lain untuk exit juga adalah jika sudah Overall profit(untung lebih banyak dari loss).
SL : Tiada SL, modal sebagai SL. Modal kecil, SL kecil. Modal besar SL besar.
Leverage : 1:500 dan 1:1000

MM : Full margin(tapi jangan berjudi okey?)…
Strategy entry : Martingale(lawan arah) dan layer(ikut arah)

Kita mulakan dengan cara sebelum dan selepas…

ceh.. macam program diet pulak kan?… Orait, mari kita mulakan.

SEBELUM…

Pair : EURJPY – Trade plan adalah sell atas sebab AO di bawah sifar 0.00.. Price agak naik jadi ini adalah peluang terbaik untuk dapatkan harga mahal untuk jual. Naik lagi, sell lagi.

SELEPAS.

Selepas berberapa jam kemudian EURJPY jatuh menuju TP area. Disebabkan trade sell harga teringgi dibuat, oleh itu apabila price menghampiri entry terawal, profit trade pun mengatasi loss trade.

SEBELUM…

GBPJPY – Trade plan adalah sell kerana price bounce di resistance. AO juga menunjukkan merah, petanda ia bakal jatuh. Oleh itu sell dibuat walaupun AO di atas sifar. Ingat, dalam waktu tertentu memang agak valid untuk sell pada waktu sepatutnya fokus buy sahaja. Itulah gunanya supporting analysis.

SELEPAS.

Lihat hasilnya apabila pair ini jatuh dan entry adalah di harga tertinggi. Trade ini ditutup pada harga rendah di kawasan support.

Mari lihat lagi contoh lain untuk memudahkan pemahaman.

AUDUSD : AO berada di bawah sifar, oleh itu fokus sell sahaja. Oleh itu sell sahaja dibuat. Mudah kan?

EURUSD : AO berada di bawah sifar, oleh itu fokus sell sahaja seperti AUDUSD.

EURGBP : Agaknya kenapa sell dibuat? any idea?….

Bagi yang trade price action sudah pasti pattern candle ini bukan sesuatu yang asing. Ia muncul dan selari dengan signal AO, oleh itu entry buy dibuat. Sudah tentu buy kan? takkan sell pula.

Betul ke teknik warna ini profit? Jom lihat hasilnya.

Perkara yang saya berani jamin akan muncul difikiran pembaca. Adakah ia berhasil? Ya ianya berhasil. Mari lihat bukti screenshot di bawah;

 

Kesemuanya adalah screenshot live account ya, bukan demo account sebab kalau demo mungkin anda pun was-was mengenai teknik ini.

Okeylah, hingga jumpa ke posing berikutnya.

Jika ada salah-silap dalam post ini admin mohon maaf.

Jika anda berminat untuk dapatkan ebook ini, silalah tempah melalui link yang telah diselitkan dalam artikel ini. Sila-silalah cari ye. 🙂

P/S: Sudahkah anda memuat-turun ebook teknik FIBO50? Jika belum sila dapatkan di sini . 
password ebook : takperlupanadol

Sekian terima kasih.
admin
30/10/18

 



Comments