Long vs Short Stick

Print Friendly, PDF & Email

Ekor Panjang vs Ekor Pendek Candlestick

Ekor atas dan bawah candlestick dapat memberikan maklumat berharga dalam mana-mana sesi perdagangan. Ekor atas mewakili nilai harga tertinggi sesi dan ekor bawah mewakili nilai harga terendah sesi.

Candlestick dengan ekor pendek menunjukkan bahawa nilai harga bergerak di sekitar buka dan tutup.

Candlestick dengan ekor atas panjang dan ekor pendek pendek menunjukkan bahawa pada mulanya sesi ini didominasi oleh pedagang beli, jadi harga bid / ask lebih tinggi. Namun, kemudian dengan menjual pedagang, kenaikan harga ditolak dan diturunkan dari yang mereka mahukan, sehingga pada akhir penutupan itu membentuk ekor panjang di atas.

Sebaliknya, candlestick dengan ekor bawah yang panjang dan ekor pendek di atas menunjukkan bahawa peniaga menjual menguasai pada awal sesi dan mendorong harga ke bawah. Walau bagaimanapun, oleh peniaga pembeli pada akhir sesi kemudian berbalik untuk mengangkat nilai harga ke atas dan menghasilkan penutupan yang kuat sehingga mewujudkan bentuk ekor panjang yang lebih rendah.

Ukuran ekor/shadow dari candlestick
 
 

-admin-

Comments

Baca >>  FAKEY BAR STRATEGY

Leave a Reply

Translate »
error: ©2012-2021 | Hakcipta terpelihara. Penerbitan semula untuk penjualan tanpa kebenaran adalah salah di sisi undang-undang.