Tubuh/Body panjang vs Tubuh/Body pendek

Print Friendly, PDF & Email

Secara umum, semakin lama badan candlestick, semakin kuat menunjukkan kesediaan untuk membeli atau menjual transaksi yang berlaku di lantai perdagangan. Sebaliknya, jika candlestick pendek terbentuk, ini menunjukkan pergerakan harga yang kecil dan menunjukkan penyatuan.

Candlestick putih dan panjang menunjukkan keinginan yang kuat untuk membeli. Semakin lama candlestick putih, semakin jauh nilai penutupan di atas nilai pembukaan. Petunjuk ketika harga telah bergerak jauh dapat dilihat melalui pembukaan hingga penutupan dan betapa agresifnya pedagang beli.

Candlestick putih dan panjang umumnya menunjukkan trend kenaikan harga (isyarat kuat untuk harga cenderung naik) yang juga mesti digabungkan dengan kedudukannya di carta.

Candlestick panjang dan hitam menunjukkan keinginan yang kuat untuk menjual. Semakin lama candlestick hitam, semakin jauh nilai penutupan di bawah nilai pembukaan. Petunjuk kapan harga bergerak jauh dapat dilihat melalui nilai pembukaan dan tawaran peniaga jual yang agresif.

Setelah bergerak jauh, candlestick panjang dan hitam dapat memberikan petunjuk adanya isyarat pembalikan atau sebagai tahap rintangan / rintangan untuk keesokan harinya. Walau bagaimanapun, jika keadaan ini berlangsung lama, pembentukan candlestick hitam dan panjang berturut-turut, maka ini dapat menunjukkan bahawa terdapat panik dalam sesi perdagangan.

Ukuran dan warna dari body candlestick
 

Secara umum, semakin panjang badan candlestick, semakin kuatlah menunjukkan kesediaan untuk membeli atau menjual transaksi yang berlaku di lantai perdagangan. Sebaliknya, jika candlestick pendek terbentuk, ini menunjukkan pergerakan harga yang kecil dan menunjukkan consolidation(tiada arah).

Candlestick putih dan panjang menunjukkan keinginan yang kuat untuk membeli. Semakin panjang candlestick putih itu, semakin jauhlah nilai penutupan di atas nilai pembukaan. Petunjuk ketika harga telah bergerak jauh dapat dilihat melalui pembukaan hingga penutupan dan betapa agresifnya pembeli.

Baca >>  Candlestick Pattern[gambar sahaja]

Candlestick putih dan panjang umumnya menunjukkan trend kenaikan harga (isyarat kuat untuk harga cenderung naik) yang juga mesti digabungkan dengan kedudukannya di charts.

Candlestick panjang dan hitam menunjukkan keinginan yang kuat untuk menjual. Semakin panjang candlestick hitam itu, maka semakin jauh nilai penutupan di bawah nilai pembukaan. Petunjuk ketika harga bergerak jauh dapat dilihat melalui nilai pembukaan dan petanda penjual yang agresif.

Setelah ia bergerak jauh, candlestick panjang hitam dapat memberikan petunjuk adanya isyarat pembalikan atau sebagai tahap rintangan / resistance untuk keesokan harinya. Walau bagaimanapun, jika keadaan ini berlangsung lama, pembentukan candle hitam panjang secara berturut-turut, maka ini dapat menunjukkan bahawa terdapat panik dalam sesi perdagangan.

ADMIN

Comments

Leave a Reply

Translate »
error: ©2012-2021 | Hakcipta terpelihara. Penerbitan semula untuk penjualan tanpa kebenaran adalah salah di sisi undang-undang.