Analisa Teknikal GBPUSD, EURUSD, AUDUSD, NZDUSD, EURJPY dan USDJPY

Analisa teknikal ini adalah gabungan dari fibonacci, S&R, EMA200 dan Bollinger Band.

Untuk pemahaman penggunaan bollinger band sila rujuk sini.

GBPUSD

gu

GBPUSD menunjukkan momentum buy yang bagus dalam masa berberapa bulan ini. Minggu lepas price sudah reject atas resistance yg kini menjadi support. Dijangka price akan terus naik pada minggu ini.

EURUSD

eu

EURUSD bounce pada support, suatu petanda yang baik untuk buy tambahan pula disokong oleh candle reversal(pin bar) yang muncul pada support. Akan tetapi, trend semasa adalah Sell, maka jika price break support, kemungkinan akan test EMA200 di bawahnya.

AUDUSD

auAUDUSD memberikan petunjuk yang kuat untuk sell jika price berjaya berada di bawah ema200. Clue untuk ini adalah price mestilah membentuk divergence Higher-Low untuk stay di bawah ema200. Target adalah seperti dalam gambar.

NZDUSD

nuNZDUSD bakal test low @ strong support dan jika tembus, price akan test ema200. Jika price gagal break support, dijangka akan naik semula ke highest price..

USDJPY

Capture

USDJPY sedang menghampiri support @ ema200… Jika price kuat untuk jatuh lagi, maka price itu tidak ada masalah untuk break ema200. Akan tetapi jika gagal tembusinya, maka buyers akan masuk semula ke dalam market dan menaikkan price tinggi hingga ke middle band.

EURJPY

ej

EURJPY sekarang bakal re-test ema200 setelah break support. Bollinger Band juga telah melebar sebagai petanda market adalah volatile. Kita menantikan price naik re-test semula broken support itu sebelum kita masuk sell semula. Abaikan setup ini jika price terus turun.

Sekian,

admin.

======

Fibonacci S&R

Comments