EMAS RALLY ATAS 1700 PETANDA MAJOR PAIR BULLISH. UJ DOWN

Minggu ini kita menyaksikan bullish untuk emas dan breakout paras 1700.00. Menariknya apa yang berlaku seterusnya adalah price terus bullish atasnya. USDJPY pula berlaku sebaliknya dan sedang dalam proses membentuk downtrend.

Ini bermakna major pair lain akan mengikuti arah emas ini iaitu akan uptrend. Emas naik adalah seperti dijangka lebih awal. Jika naik sudah tentulah buy. Ikuti channel telegram kami untuk perkembangan terkini.

ARTIKEL SEBELUM INI KLIK SINI

XAUUSD/EMAS break bukan sahaja 1700.00 bahkan downtrend yang selama ini memegang trend downtrend. 1700.00 secara tak langsung kini adalah key support. Retest dan reject atas 1700.00 akan menekan lagi price untuk naik tinggi.

GBPUSD

Seperti EMAS, GBPUSD juga break downtrend-line(DTL). Ini memberikan hint downtrend sepatutnya sudah berakhir untuk pair ini.

EURUSD

EURUSD breakout 2 TL teknik TLB menandakan strong uptrend.

AUDUSD

AUDUSD break DTL pertama. Dalam masa yang sama juga candle D1 sedang breakout resistance penting 0.6530 yang kini menjadi support(RBS). Ini penting untuk menyokong kenaikan berikutnya.

USDJPY

USDJPY break major UTL(uptrend-line). Ini petanda fasa correction sudah bermula dan pair ini sepatutnya akan bergerak downtrend pada minggu-minggu hadapan.

Plan hadapan

Untuk uptrend, fokus buy anda adalah atau mestilah di area-area RBS iaitu area-area resistance yang sudah ditembusi yang kini menjadi support area. Entry di support area ini penting untuk mendapatkan risk yang kecil/rendah dan potensi profit yang besar/tinggi.

Bagi downtrend pula, fokus sell anda adalah di area-area SBR iaitu area yang asalnya support kini menjadi resistance sebagai panduan untuk sell high dengan minimum stoploss/risk.

Sekian dulu untuk update kali ini. Bagi yang ingin belajar teknik ini lebih lanjut bolehlah daftar membership percuma di sini.

Baca >>  CARA TERBAIK TRADE BREAKOUT

ADMIN
10/11/22

Credit: premium vector foto. tradingview charts

Translate »
error: ©2012-2022 | Hakcipta terpelihara. Pullbackforextrading.com